Wervende campagne gericht op youth
Sint-Maartensscholen Ieper
DOEL
Campagne
OPDRACHT
creative direction,
campagne,
cross media tools
JAAR
’19
Een campagne die spreekt
De Sint-Maartensscholengroep uit Ieper, kortweg SMSI, biedt jongeren de grootste verscheidenheid in studie-aanbod in de wijde regio. Je kan er terecht voor werkelijk bijna elke denkbare studierichting. Een aanbod van A tot Z zeg maar. En met deze gedachte was meteen de kernboodschap van onze campagne geboren.



Meer dan een campagne
Dat MAQUINA campagnes liever baseert op een breder grafisch concept dan louter op één campagnebeeld mag niet langer verbazen. De letters uit het campagnebeeld brengen we dan ook niet enkel op de affiches terug, maar we gebruiken ze ook als actief element in de vormgeving van onder andere de verschillende brochures, als stickers op de schoolbus of gewoon als vrolijke background in een ontwerp.
Uniek design van A tot Z
We hadden zo stilaan onze buik wel vol van de traditionele representatie in jongerencampagnes. Tijd voor iets nieuws dus. Om de baseline effectief te visualiseren besloten we de letters als basis voor de grafiek te nemen. Niet zomaar letters, of wat had je gedacht. Elke letter van het alfabet werd door onze designers met de hand getekend, om vervolgens naar 3D-objecten te worden omgezet. In alle kleuren van de regenboog dan nog wel. Alstublieft.


Een beeld voor iedereen
Een scholengroep zou geen scholengroep zijn mocht ‘ie niet uit meerdere entiteiten bestaan. Het was daarom belangrijk dat binnen de campagne elke school toch een eigen touch aan de communicatie kon geven, zonder aan uniformiteit in te boeten. Elk van de letters werd daarom in verschillende kleuren opgemaakt. De cover of affiche van elke school krijgt op die manier steeds een unieke grafische eigenheid.
