Provinciedomein Raversyde & Provincie West-Vlaanderen
DOEL Lancerings-
campagne
OPDRACHT grafische identiteit,
creative direction,
fotografie & video,
mediaplan,
social
JAAR ’18-’19
Een nieuwe attractie voor Provinciedomein Raversyde
Met de renovatie en heropening van de kustbatterij ‘Aachen’ heeft Provinciedomein Raversyde er vanaf 2019 een topattractie bij. Niet alleen ontdek je er een unieke combinatie van geschiedenis en natuur, ook een streepje technologie is niet veraf. Met verschillende projecties, video-elementen en een stukje augmented reality zet Raversyde de toon voor wat museumbezoek betreft. En bij die unieke setup hoort een al even unieke campagne. MAQUINA dook samen met de communicatiedienst van het museum de virtuele loopgraven in, en zette een waarlijk bijzondere campagnestijl neer.
Omdat dagjestoeristen een belangrijke doelgroep vormen voor Raversyde werd onder andere sterk ingezet op visibiliteit in stations.
Campagne met dazzling’ graphics
Om tijdens de wereldoorlogen aan het kanonnenvuur vanaf de kustlijn te ontkomen, werden oorlogsschepen in te gekke geometrische patronen beschilderd. MAQUINA zocht en vond inspiratie bij deze camouflagetechniek en baseerde de grafiek voor deze campagne op deze patronen. Door te vertrekken vanuit een grafische stijl, eerder dan louter vanuit een campagnebeeld, kan de campagne makkelijk over verschillende kanalen en dragers heen worden doorgetrokken.
Media is beter in de mix
Om het publiek warm te maken voor de aankomende opening van Batterij Aachen, werd een breed scala aan verschillende kanalen aangesproken. Out-of-home affichage, een regionale radio- en nationale bioscoopcampagne, advertising in geschiedenismagazines en gerichte social media-advertenties om er maar enkele te noemen.
Fotografie voor de campagne
Social posts & advertising campagne
Gerichte communicatie naar nichedoelgroepen via social media-advertising zorgt dat je boodschap terechtkomt bij de personen die een hoger dan gemiddelde interesse hebben in je dienst of product. Zo bouw je bovendien een publiek op met beperktere, gerichtere budgetten.
Social en cinema video
Videoshoot & montage (NL + FR) in 4K – voor gebruik op Kinepolis schermen en in social media
Wij gebruiken cookies voor het bijhouden van statistieken en voor marketingdoeleinden (bijvoorbeeld het afstemmen van advertenties). Als je op ‘Accepteren’ klikt, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies zoals omschreven in onze cookieverklaring.