Nieuwe frisse stijl voor Bambinex
Bambinex by Cazitex
DOEL
Rebranding
OPDRACHT
Branding,
creative direction,
packaging
JAAR
’16-’19
Potentieel in de pampers
Bambinex is fabrikant van herbruikbare luiers. Met werkelijk talloze verschillende dessins één van de meest modieuze, trouwens. De marketingaanpak bleek echter wel een boost te kunnen gebruiken. Maquina ging met dit merk aan de slag en hielp het de luiers ontgroeien.
Strategie
Samen met de klant werden de pijnpunten van de huidige marketingaanpak blootgelegd, om die zo direct en onderbouwd te kunnen aanpakken. De eerder besproken strategie leidde tot een volledige herwerking van de bestaande website & communicatietools.

Beeldvorming
Een belangrijk, zo niet hét belangrijkste, punt bij het in de markt zetten van babyspulletjes is de beeldvorming. Mooie, sfeervolle foto’s en video’s van hoge kwaliteit zorgen voor een prachtige weergave van de merkbeleving. In alle foto’s werd daarom ook het gezin centraal gezet.

Een van de vele video’s voor Bambinex.
Brandbook
Er wordt bij Bambinex stevig op het productdesign gefocust. En maar goed ook. Maquina geeft daar met een volledige brand stylguide ook een grafisch vervolg aan. Door een duidelijke stijlgids blijft de identiteit en de waarden van Bambinex als merk beter beschermt.


Een productwebsite die doet dromen
Naast de beeldvorming werd ook de website stevig onder handen genomen. De sfeer van de fotografie werd in een speels webdesign doorgetrokken, waarin ook de illustraties uit de dessins werden teruggebracht. Een handige store locator helpt je als bezoeker onmiddelijk de winkel vinden die je zoekt.