menu

OCMW Brugge Jobcampagne

  • campagne
  • crossmedia
  • drukwerk
  • fotografie
  • kleding
  • marketing
  • outdoor
  • strategie
  • website

Vraag:

Met 'Ten Boomgaarde' opende OCMW Brugge een gloednieuw woonzorgcentrum in Sint-Michiels. Meer dan 100 medewerkers zullen dagelijks instaan voor de zorg en het welzijn van ruim 120 senioren en bewoners. Maar 100 nieuwe medewerkers, die vind je niet zomaar. Maquina zocht en vond dé oplossing om samen met de HR-dienst van het OCMW de vacatures ingevuld te krijgen.

Communicatiekanalen waaraan je nog niet eerder had gedacht

Maquina kiest voor deze opdracht voor een aanpak van binnenuit. Ook interne communicatie zoals loonbrieven bieden waardevolle communicatiepunten aan. Reeds bestaande medewerkers werden via deze kanalen aangespoord om vrienden en kennissen aan te sporen te solliciteren bij het nieuwe woonzorgcentrum. Elke medewerker werd zo een ambassadeur van de organisatie, en maakte bovendien kans op een leuke incentive.

Deze insteek werd gecombineerd met het gebruikvan traditionele communicatools zoals affichage, flyering en social media advertising.