menu

Fish Stories by SEAFRONT Zeebrugge

  • app
  • crossmedia
  • expo
  • logo

Cross mediale 'fishstories' expo voor Seafront Zeebrugge

Vraag:

Er mag wel eens een nieuwe zeebries waaien door onze gebouwen, dachten ze bij het maritiem themapark Seafront in Zeebrugge, en dus bedachten ze prompt een leuk concept: Fish Stories. Een attractie waarbij 10 zeebonken en kustdames een verhaal vertellen over hun band met de zee – omdat ze er wonen, of werken, of geboren en getogen zijn. Een kok, een visser, een cafébazin. En waar je je als bezoeker vervolgens mee kan identificeren. Zoiets.

Maar hoe dat er dan precies allemaal moest uitzien, dat vroegen ze aan communicatiebureau Maquina.

Antwoord:

Bij Maquina schoot de gedachtenmachine meteen in gang. Maquina tekende de invulling van de ruimte uit, kleurde die volledig in (weliswaar in veel zwart – intieme sfeer!) en ontwikkelde het concept voor de visualisering van de 10 portretten. Maquina koos resoluut voor een less is more-aanpak: strak logo, belettering en een multimediawall in een black box. Met doordachte verlichting op de mooie, karakteristieke zwart-witportretten.

Looking good, maar uiteraard mocht de wisselwerking met online niet ontbreken. Voor de technische ontwikkeling van het Maquina concept sprong Ntriga.Agency bij. De verhalen blijven immers niet in de black box: ze worden de wijde wereld ingestuurd door de bezoekers die een selfie kunnen posten met de app, of het resultaat van een korte quiz kunnen delen –op wie van de 10 portretten lijken zij karakterieel het meest? En zo worden hun vrienden verleidt om ook eens naar Seafront te trekken.

Andere leuke snufjes in de app: de verhalen inlezen via een QR code die je met je smartphone kan inscannen of je bekwamen in het abc van het visserslatijn.