menu

Branding van je wagenpark en waarom het een echte meerwaarde betekent voor jouw zaak!

Tegenwoordig is het voor bedrijven belangrijk om kostenbesparend te werken, maar er toch voor te zorgen dat ze blijven bouwen aan hun imago en meerwaarde bieden aan hun klanten en aandeelhouders. Marketing budgetten zijn vaak de eerste waar er gesnoeid wordt en daarom is het belangrijk om originele manieren te vinden om aan reclame te doen. Branding van voertuigen met graphics of stickers is hier een goed middel voor. Laat jouw wagenpark opvallen via branding!

Advertentiemogelijkheden met ‘vehicle branding’

Elke dag passeren we met onze wagen duizenden personen. Dit kunnen potentiële klanten zijn voor jouw bedrijf. Met wrapping of het kleven van stickers op je wagen zorg je ervoor dat je gezien wordt.

Branding van het wagenpark wordt al lang gedaan en heeft nog steeds zijn nut! Zo stelt een studie van de ATAR het volgende:

  • 75% van alle mensen kreeg een eerste indruk van een bedrijf door een vracht(wagen) met belettering te zien.
  • 91% van alle personen zagen opvallende reclame’s op beletterde wagens en konden die zich de dag erna nog herinneren.
  • Bijna 1/3 van alle mensen zouden hun aankoop laten afhangen van de indruk die ze kregen door bestickerde /gewrapte wagens.
  • Beletterde / gewrapte wagens zijn de makkelijkste manieren om opgemerkt te worden over een volledig gebied.

 

maquinacoca-cola.jpg

Branding van het wagenpark zorgt ervoor dat de mensen zien wie je bent. Het versterkt je imago en corporate identity. Denk maar aan de wereldberoemde Coca-Cola trucks die rondrijden tijdens de kerstperiode.

Is bestickering van het wagenpark iets voor mij?

Wagen branding of wrapping is zeer effectief voor voedings- en drankbedrijven, verzekeringsmaatschappijen, farmaceutica of producten die verspreid worden aan de eindconsument.

Natuurlijk kunnen B2B bedrijven profiteren van vehicle branding om hun corporate identity te versterken en naamsbekendheid te verwerven bij het publiek.

De waarde van branding voor je wagenpark

De waarde van reclame wordt uitgedrukt in ‘kost per duizend vertoningen’. Zo kan makkelijk vergeleken worden hoeveel je waard bent te betalen per medium. Dit is hetzelfde als wanneer je een tv spotje zou laten maken. Bij belettering van wagens is het niet altijd even makkelijk om te zeggen hoeveel mensen de reclame zien, daarom is deze een stuk goedkoper.
Roadmark Inc schatte voor ons het aantal vertoning van car branding in naar gelang type weg:

Landelijk

31.000

Voorstad

35.000

Stedelijk

48.000

Secundaire straten

68.000

Stad kernstraat - hoofdmarkt

93.000

Stad kernstraat - secundaire markt

131.000

  • immoacasa-auto-mozaiek.jpg
  • lamont-camionette2.jpg

Wat is een goede branding voor mijn wagenpark?

Less is more:

Een opvallend en eenvoudig ontwerp maakt de beste indruk. Een slogan of baseline kan onderscheidt bieden ten opzichte van de concurrentie.

het logo is het belangrijkst:

Het publiek zal sneller uw logo onthouden indien het opvalt. Zorg dus dat deze prominent aanwezig is op de bestickerde / gewrapte wagens en net iets anders dan die van uw concurrenten.

Je doel is actie teweeg te brengen:

Mensen onthouden een website makkelijker dan een telefoonnummer. Zorg ervoor dat de potentiële klanten onthouden wat ze zien en dat ze je makkelijk terug vinden online.

Wil jij op een efficiënte manier gezien worden door potentiële klanten? Maquina werkt samen met jou het perfecte ontwerp uit voor het bestickeren en branden van je wagenpark.

Contacteer ons nu en dan zit jouw marketing ‘gewrapt’!