Creatieve branding of rebranding

merkbeheer

een merk is veel meer dan een logo of een stijl

Ok. Dus je hebt een merk dat aanlsuit bij jouw bedrijf, haar normen en waarden. Het spreekt je doelgroep(en) aan en zorgt dat ze positieve eigenschappen toedichten aan jouw brand en bedrijf. Klaar? Nee. Je moet er te allen tijde over waken dat die merkbeleving in alle geledingen van je marketingmix behouden blijft. Dat is waar merkbeheer komt kijken. 

een continu evoluerend verhaal

In essentie is merkbeheer een strategie om de langetermijnwaarde van je merk te maximaliseren en de doelen te ondersteunen. Een merk is veel meer dan een logo, slogan of een stijl: het is een belofte aan je klanten over wat ze kunnen verwachten van je producten en diensten. Een goed merkbeheer versterkt die belofte. Beheren wil niet zeggen stilstaan. Het is een continue evolutie binnen de grenzen van je merkvisie en -waarden. 

Je waakt erover dat jouw merk steeds consistent neergezet wordt, over al jouw marketing- en communicatiekanalen heen. Bovendien ga je maar beter geregeld eens na of jouw branding nog steeds aansluit bij de waarden en identiteit van jouw bedrijf en merk. 

neem contact op

een goed merkbeheer draagt bij aan

  • Verhoogde bekendheid
    Een goed beheerd merk wordt dankzij een verhoogde zichtbaarheid op de markt vlugger herkend en nestelt zich in de geesten van de klanten.
     
  • Loyaliteit
    Als je merk consistent en betrouwbaar is, bouw je loyaliteit op bij je klanten. Ze weten wat ze van je kunnen verwachten en zullen eerder terugkomen voor meer.
     
  • Premium prijzen
    Een sterk merk kan vaak hogere prijzen rechtvaardigen. Klanten zijn bereid meer te betalen voor een product of dienst als ze het merk vertrouwen en waarderen.
     
  • Concurrentievoordeel
    Een sterk merk onderscheidt je van je concurrenten. Het kan je een competitief voordeel geven, vooral in een druk bezette markt.
     
  • Sterkere financiële waarde
    Merken hebben een financiële waarde op de balans van een bedrijf. Een sterk merk kan een belangrijke troef zijn bij het aantrekken van investeerders en kan de waarde van het bedrijf bij verkoop verhogen.
     
  • Vertrouwen
    Een consistent en professioneel beheerd merk wekt vertrouwen op bij zowel klanten als stakeholders.
     
begeleid worden bij je merkcommunicatie?